Wybór sali konferencyjnej może przełożyć się nie tylko na komfort prowadzonego spotkania, ale w dalszej kolejności również na prestiż organizatora, a to oznacza, że efekt pracy będzie zależał nie tylko od wartości merytorycznej. Są 3 najczęściej wybierane typy sal konferencyjnych – który wariant daje najwięcej korzyści?
Sale konferencyjne w hotelach
Sale konferencyjne we Wrocławiu są często otwierane przy hotelach. I właśnie to będzie opcja optymalna dla większości organizatorów. Taki wybór wynika z trzech przesłanek:
- wysokiego poziomu technicznego sal konferencyjnych;
- bliskości zaplecza noclegowego, co jest atutem w przypadku przyjazdu gości z dalszych miejsc;
- łatwości zapewnienia obsługi gastronomicznej w małej i dużej skali.
Sale konferencyjne w hotelu powinny być wyborem podstawowym przynajmniej w przypadku spotkań zaplanowanych na więcej niż dwa dni. Ponadto nawet pomimo tego, że Wrocław akurat jest dobrze skomunikowany z resztą kraju, to wielu gości (i prelegentów) wybierze pobyt kilkudniowy, więc zapewnienie im przynajmniej jednego lub dwóch noclegów może być doskonałym pomysłem i korzystnym ruchem wizerunkowym.
Hotele zwykle mają też dość środków, żeby zainwestować w nowoczesne wyposażenie takiej sali, co oczywiście przekłada się na łatwość prowadzenia spotkania i jego atrakcyjność od strony wizualnej.
Sale konferencyjne w obiektach biznesowych
Sale konferencyjne w biurowcach są zwykle dobrze wyposażone, przeważnie też dobrze zlokalizowane, ale tylko jeśli się założy, że wszyscy goście dobrze znają miasto i raczej nie będą musieli na konferencję dojechać z daleka.
W wielu przypadkach jest to opcja, którą bierze się pod uwagę domyślnie, jeśli firma ma po prostu siedzibę lub biuro w danym centrum biznesowym. Jest to wtedy względnie wygodne przynajmniej dla organizatora, jednak nie zawsze będzie można łatwo zorganizować catering, a tym bardziej nocleg dla zaproszonych gości.
Samodzielne sale konferencyjne
Te są praktyczne jedynie w przypadku krótkich spotkań z gośćmi z regionu. Catering oczywiście można przeważnie zamówić z zewnątrz, ale z logistycznego, a często też ekonomicznego punktu widzenia jest to nieopłacalne. Nawet jeśli taka sala byłaby dobrze wyposażona – co wcale nie jest oczywiste – to fakt, że na miejscu najczęściej nie będzie wielu niezbędnych udogodnień, dyskwalifikuje ją z dalszych rozważań. Jest to jednak opcja ekonomiczna i to właśnie decyduje o tym, że w przypadku krótkich lokalnych konferencji może być dobrym rozwiązaniem.